پایگاه خبری سیراف نیوز

صفحه رسمی پایگاه اطلاع رسانی و خبری سیراف نیوز

سرقت کابل‌های تلفن، صدای مردم بندر شیرینو درآورد

  • ۲۵۸
سرقت کابل‌های تلفن، صدای مردم بندر شیرینو درآورد

به گزارش سیراف نیوز به نقل از شیرینو نیوز: طی یک سال اخیر اگر گزارش های پاسگاه انتظامی شیرینو و شرکت مخابرات کنگان درباره سرقت کابل های مخابراتی بررسی کنید متوجه افزایش این سرقت ها خواهید شد.

افزایش این سرقت ها در حالی است که امور بیشتری به اینترنت وابسته شده است و در نتیجه این قطعی ها باعث شکایت و نارضایتی مردم می شود.

موسی یکی از شهروندان شیرینویی به خبرنگار شیرینو نیوز گفت:  موارد سرقت کابل‌های برق و تلفن بسیار زیاد است و در حال حاضر تلفن منزل ما به دلیل سرقت کابل‌ها قطع است. مسئولان می‌گویند که خودمان باید کابل خریداری کرده و آنها فقط کار اتصال را انجام می‌دهند ما هم دیگر از تکرار این سرقت‌ها و خریداری مجدد کابل خسته شده‌ایم.

محمد یکی دیگر از شهروندان دیگر هم به شیرینو نیوز چنین گفت: من و چند نفر از همشهریانم حدود سه الی چهار ماه به علت سرقت، دسترسی به اینترنت و تلفن نداشته ایم و هنوز هم اکثر مردم با قعطی زیادی رو به رو هستند، از مسئولان می‌خواهیم در این زمینه اقدامی جدی انجام دهند.

افزایش سرقت کابل‌های برق و تلفن در شیرینو منجر به نارضایتی مردم شده و این در حالیست برخورد با سارقان با خلأ قانونی مواجه است.

 به گفته مسئولان بر اساس قانونی که در سال ۹۹ در مجلس به تصویب رسید سارقانی که ارزش سرقت آنها کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد و شاکی نداشته باشند، آزاد می‌شوند و احتمال اینکه برخی از این افراد مجدد به چرخه سرقت کابل‌های برق و تلفن برگردد، وجود دارد که نیاز است نمایندگان مجلس در این قانون بازنگری جدی داشته باشند.

سرقت کابل‌های تلفن به یکی از دغدغه‌های مردم شیرینو تبدیل شده است چرا که ضمن ایجاد مشکلات متعدد برای مردم با به سرقت رفتن اموال عمومی و بیت المال به هزینه‌های دولتی اضافه می‌شود.

این در حالیست که مسئولان انتظامی استفاده از فیبرهای نوری (دفن کابل) و کابل‌های خودنگهدار را گامی مؤثر در کاهش این قبیل سرقت‌ها می‌دانند.

خبرنگار ما در خصوص پیگیری فیبرنوری در گفتگو با یکی از اعضای شورای اسلامی گفتگو کرد و این عضو اظهار داشت: ما مکاتبات متعددی به مخابرات استان و شهرستان، نماینده محترم مجلس و سایر مسئولین داشتیم

زیرا بستر فیبرنوری در شیرینو مهیا می باشد، اما شرکت مخابرات فقط به شرکت های مستقر در شیرینو سرویس میدهد و نگاهی به مردم ندارد،برای مثال میتوان گفت اکثر هتل ها و خوابگاه های مستقر در شیرینو از بستر فیبرنوری استفاده می کنند.

چرا سارقان سیم ها را می دزدند؟

دزدی کابل های تلفن که در خیابان قرار دارند، یکی از مشکلات همیشگی شرکت مخابرات ایران است.

جنس کابل ها و سیم های مخابراتی از مس است و از نظر مادی ارزشمند است. سارقان مس این سیم ها را می فروشند.

پیش تر، بیشتر سرقت ها در مناطق کم جمعیت تر و دور از دسترس که احتمال خطر کمتری برای سارقان داشت انجام می شد، اما مدتی است که مراکز بزرگ و مناطق پرتردد هم از آسیب دزدان در امان نمی مانند.

یک روش های مناسب برای جلوگیری از افزایش سرقت ها، گزارش های مردمی است و بهتر است مردم با دیدن موارد این چنینی موضوع را به نیروی انتظامی یا مخابرات گزارش کنند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی