پایگاه خبری سیراف نیوز

صفحه رسمی پایگاه اطلاع رسانی و خبری سیراف نیوز

گلایه و ناراحتی مردم از حذف طبقه سوم مرکز جامع سلامت بندر شیرینو

  • ۱۲۸
گلایه و ناراحتی مردم از حذف طبقه سوم مرکز جامع سلامت بندر شیرینو

دکتر احمدی نماینده محترم مردم شهرستان کنگان،عسلویه،جم و دیر در مجلس عصر جمعه به همراه بخشدار و رئیس شورای اسلامی بخش سیراف از درمانگاه شیرینو بازدید کردند.

رئیس شورای بخش سیراف و نایب رئیس شورای اسلامی بندر شیرینو از وضعیت تخصیص اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گلایه کرد، بندر شیرینو در استان بوشهر به عنوان بزرگترین روستای جنوب کشور با جمعیتی بیش از ۱۷ هزار نفر در بسیاری از زمینه ها محروم می باشد.

سوال بهمنی از مسئولین استان و شهرستان: چرا دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یک ریال اعتبار برای خدمات درمانی در بندر شیرینو تاکنون تخصیص نداده است؟ بی توجهی به خواسته مردم سبب اعتراضاتی شده است و مسوولان امر باید از اعتبارات شهرستانی، اعتبارات استانی، اعتبارات مسئولیت های اجتماعی (۱۳۷۷میلیارد تومان)، اعتبارات محرومیت زدایی (۵۱۱ میلیارد تومان) ، اعتبارات شورای راهبردی پتروشیمی ۴ شهرستان جنوبی (۲۳۰ میلیارد تومان) و سایر اعتبارهای که می شود برای این مرکز جامع سلامت تخصیص داد کمک کنند.

اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم از مهم ترین وظیفه وزارت بهداشت می باشد که دستگاه اجرایی در استان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با سیصد میلیون اعتباراتی که توسط دهیاری و شورای اسلامی از پتروشیمی های منطقه دریافت کرده بودند در سال ۱۳۹۷ طی سفر ریاست محترم جمهور به استان و مصوبه هیات دولت و دانشگاه محترم علوم پزشکی استان بوشهر جهت رفاه حال مردم این پروژه به مساحت ۱۰۵۰ متر در سه طبقه (طبق نقشه مهندسی خود دانشگاه علوم پزشکی) ، کلنگ زنی کرد.

و بعد از گذشت سه سال (۱۳۹۹) در قسمت فنداسیون طبقه اول ماند و به دلیل عدم تامین اعتبار به موقع و مطالبات پیمانکار اعمال ماده ۴۸ پیمان گردید. (تا اینجای پروژه دانشگاه علوم پزشکی یک ریال به این پروژه کمک نکرده اند)

در سال ۱۳۹۹ چرا باید پروژه ماده ۴۸ و متوقف شود؟  سهم دانشگاه علوم پزشکی در این پروژه کجاست؟

مجدد با رای زنی ها و تلاش های اعضای شورای و دهیار و دادن مجوز به یکی از پتروشیمی های منطقه جهت ساخت هتل و در راستای کمک به روستا یک میلیارد و پانصد مجدد به حساب علوم پزشکی پول واریز شد‌.

و فاز جدید پروژه مجدد وارد مناقصه شد ، به دلیل کمبود اعتبار مجدد اعضای شورا با پیگیری از وزیر نفت و نماینده مجلس سه میلیارد از مناطق نفت خیز و سه میلیارد از شورای راهبردی تامین اعتبار گردید جهت ادامه روند پروژه ( یعنی تا کنون ۷٫۸۰۰ میلیارد ) اعتبار با تلاش های مسئولین محلی روستا و نماینده مردم در مجلس تامین اعتبار شده است.

در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی اظهار دارد که اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه ندارد و یکی از آسانسورهای این پروژه حذف کرده اند و بعد از گذشت زمان کوتاهی طبقه سوم این پروژه هم حذف شد.
چرا باید روستایی که پرونده شهر شدن آن در وزارت کشور می باشد و در آستانه تبدیل و ارتقاء به شهر می باشد با جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر پروژه خدمات درمانی آن با کاهش مساحت ساخت و کاهش ارتفاع رو به رو شود؟ اپیدمی کرونا باید به مدیریت دانشگاه این دید را میداد که این پروژه را وسیع تر نه اینکه کمتر کند. (استفاده از سالن های ورزشی و مساجد برای مسئله کرونا باعث شد که پدافند غیر عامل در حوزه سلامت تصمیماتی در خصوص توسعه و افزایش پروژه های خدمات درمانی دهد) پس این اتفاق مورد تایید شاخص های اداره کل پدافند غیرعامل وزارت بهداشت هم نیست.

در بندر شیرینو به شدت با کمبود زمین مواجه هستیم این روستا از دو طرف محدود به منطقه ویژه پارس جنوبی ،از یک سو منتهی به دریاست و از سوی دیگر نیز به ارتفاعات و کوه محدود است.

حال سوال اینجاست؟
پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شهری تنگک واقع در شهرستان بوشهر
پروژه مرکز خدمات جامع سلامت روستائی چهارروستائی واقع در شهرستان گناوه
پروژه مرکز خدمات جامع سلامت روستائی محمدی واقع در شهرستان گناوه
پروژه مرکز خدمات جامع سلامت روستائی بنجو واقع در شهرستان دیر
و سایر پروژه های مرکز جامع سلامت شهری و روستایی از اعتبارات نفتی است؟ و با برنامه ده ساله تکمیل می شود؟

بهمنی در ادامه اظهار داشت: توجه شما را جلب می کنم به چند مورد محل های اعتبار مرکز خدمات جامع سلامت در کشور:

مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی چکنه – نیشابور به صورت کامل از محل اعتبارات دانشگاه تکمیل شده
مرکز خدمات جامع سلامت شهید بهشتی شهر صفائیه – رفسنجان از محل کمک خیرین و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تکمیل شده
مرکز خدمات جامع سلامت روستایی گنبد از محل اعتبارات طرح تحول سلامت
مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شهرستان «سلسله» از محل اعتبارات محرومیت زدایی و بنیاد برکت
مرکز جامع خدمات سلامت شهری و دو مرکز روستایی در آشخانه – خراسان شمالی از محل اعتبارات دانشگاه برای ساخت این پروژه اختصاص داده شده
مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دیل – یاسوج از محل اعتبارات طرح تحول سلامت و اعتبارات داخلی دانشگاه
مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قره تپه – آذربایجان غربی از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت و اعتبارات استانی تکمیل شده
مرکز خدمات جامع سلامت جزیره هنگام از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تامین شده

و اگر بخواهیم مثال بزنم کلی مرکز جامع سلامت در کشور هست که خود دانشگاه هزینه کرده است.

رئیس شورای بخش سیراف در پایان گفت: از تمام مسئولین دولت، نماینده مردم در مجلس خواهشمندیم ناراحتی مردم از تبعیض و عدم رعایت برقراری عدالت اجتماعی در توسعه متوازن ببینید، و در رفع این مشکل تلاش کنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی