پایگاه خبری سیراف نیوز

صفحه رسمی پایگاه اطلاع رسانی و خبری سیراف نیوز

۱۵۰ میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی پارس سرمایه‌گذاری شده است

  • ۱۷۰
۱۵۰ میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی پارس سرمایه‌گذاری شده است
به گزارش جنوب استان، حجت نظری یکشنبه ۱۱ دی در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست صنعت نفت ایران اظهار کرد: نقش اصلی برگزاری این نمایشگاه‌های تخصصی برعهده شرکت کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان است که مانیز برای توسعه آنان تلاش می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: تولیدات داخلی بازویی قدرتمند برای اقتصاد کشور است و منطقه پارس جنوبی باتوجه به ظرفیت‌های موجود نقش تاثیرگذاری در مسیر توسعه اقتصادی کشور دارد.
 
مدیر عامل شرکت عملیات صنعتی پازارگاد باتوجه به سرماگذاری‌های انجام شده در منطقه اضافه کرد: بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری شده است که یک و نیم تا ۲ درصد آن شامل بازار خدمات منطقه است.
 
نظری عنوان کرد: سرمایه گذاری‌های عظیم در بازار خدمات نوید بازاری بکر و رو به توسعه را به صنعت ایران می‌دهد البته استفاده درست از این بازارها بسیار حائز اهمیت است.
 
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین هستیم انتظار می‌رود شرکت‌های دانش بنیان موجود در منطقه فناوری‌های بیشتری را به معرض نمایش بگذارند که شاهد رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی بیشتری باشیم.
 
مدیر عامل شرکت عملیات صنعتی پازارگاد ادامه داد: اگر شرکت‌های دانش بنیان ما میخواهند رشد و توسعه پایدار داخلی داشته باشند باید از دانش و فناوری‌های روز دنیا استفاده کنند و کسب و کارها را به سمت بستر IT و HSE ببرند.
 
نظری درباره یکی از شاخص‌های اصلی نمایشگاه خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از محیط زیست که از شاخص‌های اصلی این نمایشگاه به شمار می‌رود همچنین تقویت واحدهای HSE همچنین معرفی تکنولوژی‌های این صنعت از اهداف مهمی است که منطقه ویژه باید دنبال کند.
 
وی عنوان کرد: اکنون صنعت ما در خط مقدم جهاد اقتصادی قرار دارد و نیازمند کمک و مساعدت شرکت‌های دانش بنیان است که با فناوری‌های خاص خود رونق زیادی به این صنعت ببخشند.
 
مدیر عامل شرکت عملیات صنعتی پازارگاد افزود: تلاش ما بر آن است که حلقه اتصال بین شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان برقرار کنیم و این امر جز با همکاری شما محقق نخواهد شد.
 
رئیس شورای راهبردی منطقه پارس جنوبی مطرح کرد: شورای راهبردی منطقه پارس جنوبی آماده همکاری با همه شرکت‌های دانش بنیان و ایده‌های نوین است که فصل جدیدی را جهت کمک به تولیدات پایدار در صنعت رقم بزنیم.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی