پایگاه خبری سیراف نیوز

صفحه رسمی پایگاه اطلاع رسانی و خبری سیراف نیوز

بانوی کارآفرین بوشهری: زنان از موانع کار نترسند

  • ۱۴۱
بانوی کارآفرین بوشهری: زنان از موانع کار نترسند

حضور سر کار خانم سمیرا سلیمیان مدیر عامل شرکت تعاونی بانوان کار افرین آسمان جنوب از شهرستان کنگان در نمایشگاه و کنگره بین المللی بانوان اثر گذار در جامعه روستایی و عشایر .

به ابتکار جمهوری اسلامی ایران، اولین کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار با حضور میهمانانی از ۹۰ کشور دنیا در تهران در حال برگزاری است.

سلیمیان بانوی جوان، فعال و سخت کوشی که خود مسلط به ۴۰۰ رشته هنری درآمدزا است، امروز به زنان توصیه می‌کند با فراگیری مهارت‌های مختلف، بروز خلاقیت و اعتماد به نفس وارد بازار کار شوند و از کارکردن نهراسند.

سلیمیان ۳۵ ساله دانش آموخته کارشناسی مدیریت حرفه ای ام، بی، ای و دانشجوی ارشد رشته مدیریت اداری است و به عنوان یک هنرمند کارآفرین با فکری خلاق به آینده می‌اندیشد.
آینده نگری و امید نقطه پررنگ اندیشه بانوی کارآفرین بوشهری

انگیزه، شوق و امید به پیشرفت در لابه‌لای گفت و گویی که با او داشتم موج می‌زد؛ چنانکه با دریایی از امید درصدد است ۵۰ مجموعه دیگر به زیر مجموعه‌ها و شعبه‌های شرکت خود در سال جاری اضافه کند.

او می‌گوید: در این صورت با توجه به گردش در شعبه ها هیچ وقت این شرکت مشکل فروش نداشته و حتی در روزهای سخت کرونایی نیز فعال بوده و به این وسیله توانسته زمینه اشتغال زنان خود سرپرست و بد سرپرست بیشتری را در مناطق مختلف کشور فراهم کند.

آنطور که این بانوی کارآفرین توضیح می‌دهد کار در این شرکت تعاونی همراه با آموزش و با هزینه بسیار پائین شروع می‌شود و بعد از اینکه هنرجو دوره را فراگرفت و نمونه کار آن تائید شد وارد کارگاه‌های تولیدی که شامل مشاغل خانگی هستند می‌شوند.

سلیمیان ادامه می‌دهد: تلاش کردم در این مدت به جای پرداخت مستمری به این بانوان نیازمند به آنها کار و حرفه آموزش بدهم تا با ایجاد درآمد زمینه استقلال اقتصادی این قشر از جامعه را رقم بزنم.

هیچ حمایتی از جایی دریافت نکردم

سلیمیان می گوید: حمایت نه اما سنگ‌اندازی‌های زیادی در مسیر فعالیت من صورت گرفت ولی دست از کار نکشیدم.

او ادامه می‌دهد: با وجود اینکه در شهرستان کنگان قلب اقتصاد کشور حضور دارم اما شرکت‌های پتروشیمی و استان بوشهر از من به عنوان یک کارآفرین هیچ حمایتی نکردند و امروز به دلیل اینکه سرمایه راه اندازی یک کارگاه بزرگ را نداشتم هنوز تولید کنندگان من در خانه و کارگاه‌های کوچک خود کار می کنند.

ارسال تولیدات خانگی شرکت بانوی کارآفرین تا آن سوی مرزها

این بانوی کارآفرین محصولات کارآفرینان خود را تا آن سوی مرزها در کشور ارمنستان، ترکیه، عمان، قطر، آلمان نیز ارسال کرده و به تازگی با یک شرکت سوئدی درحال رایزنی  و ۳۳ محصول “بانوی کارآفرین” را به این شرکت معرفی کرده تا در صورت تایید نهایی نمونه و قیمت تائید، برای ۲ سال کالاهای مورد نیاز آنها را  تهیه کند.

به اعتقاد سلیمیان این همان رونق اقتصادی است که او برای زنان و دختران زیر مجموعه خود ایجاد کرده است.

با این همه او به این نکته نیز اذعان می‌کند که با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته اما باز هم درآمد این شرکت کافی نیست چون باید به مشکلات تولید کنندگان خود نیز رسیدگی و دستمزد آنها را نیز پرداخت کند که این فشار زیادی وارد می کند اما باز هم دست از کار نمی کشد.

کار برای بانوان سرپرست خانوار دلی و جهادی است 

او معتقد است این کاری که برای بانوان سرپرست خانوار انجام می دهد با این مجموعه گسترده یک کار دلی و جهادی است و امروز به حمایت و حضور سرمایه گذار در کنار خود نیاز دارد.

سلیمیان با بیان اینکه امروز بسیاری از زنانی شاغل در این شرکت موفق به اداره زندگی خود شده‌اند و دیگر نیازمند تلقی نمی شوند معتقد است بسیاری از افراد نیازمند تنها با فراگیری آموزش می توانند خود به یک تولید کننده تبدیل شوند.

او معتقد است امروز راه حل گشایش در کار افراد نیازمند جامعه تنها پرداخت وجه نقد نیست بلکه این کار تنها یک مسکِّن مقطعی است و باید با آموزش حرفه و ایجاد کار حتی برای افراد بی‌سواد نیز زمینه استقلال مالی را فراهم کرد.

او این را هم یادآور شد که با وجود همه کارهایی که انجام داده ولی باز هم ۵۰۰ پرونده راکد دارد که هنوز نتوانسته برای آنها کاری کند و در نوبت هستند.

انجام کارهای خیریه 

هرچند بیشتر درآمد این تعاونی مربوط به تولیدکنندگان خُرد است اما سلیمیان معتقد است که به واسطه دعای خیر آنان حال خوبی دارد و با انرژی که از این بانوان و دختران می‌گیرد تاکنون توانسته به توسعه این شرکت بپردازد.

این کارآفرین فقط به آموزش و اشتغال هنرجویان خود بسنده نکرده و در کارهای خیریه ای از جمله ساخت و ساز مسکن، تامین جهیزیه، تامین بسته غذایی ماهانه با استفاده از کمک خیران و توان شرکت بانوی کارآفرین قدم‌هایی نیز برداشته است.

مادران آموزش مهارت به فرزندان را جدی بگیرند
او خود را مدیون مادرش می داند که امروز در قید حیات نیست چون زمینه آموزش او را در کودکی فراهم کرد و اینگونه ادامه داد: اگر هر مادری از همین الان در زمینه آموزش فرزندان خود برنامه ریزی کند فردا دغدغه و نگرانی کار برای فرزندان خود را نخواهد داشت.

به بیان سلیمیان امروز در بسیاری از حرفه‌ها نیروی متخصص وجود ندارد این یعنی کار وجود دارد تنها نیروی با اراده و توانمند لازم است که با پشتکار دنبال کار باشد.

این کارآفرین در باره شعار سال نیز اینگونه توضیح می‌دهد: این شعار خوبی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید زمینه عملیاتی شدن آن از سوی مسئولان فراهم شود و نباید در حد شعار باقی نماند.

او خطاب به جوانان بویژه بانوان می گوید: باید بدانیم که اگر در خانه بنیشینم و وابسته باشم کسی کاری برای ما انجام نمی دهد و این خود ما هستیم که باید روی پای خود بایستیم.

از دید سلیمیان همه این مشکلات نوعی دست انداز است که سبب می‌شود فرد ایده جدیدی به دست آورد و راه برای ترقی او باز شود.

در این نوشتار سعی شد موفقیت‌ها، مشکلات و توصیه های یک بانوی جوان کارآفرین به جوانان جویای کار منعکس شود امید است در سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین ضمن برطرف شدن بسیاری از تنگناها زمینه کار و فعالیت بویژه  برای کارآفرینانی از این دسته در جامعه فراهم تر شود.

محل برگزاری: تهران ، بزرگراه چمران نمایشگاه بین المللی تهران سالن ۳۵
تاریخ: ۳۰ دی ماه لغایت۳بهمن ماه به مدت ۴ روز

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی